כמה דגשים על ההבדלים בין קבוצות של שחקנים.

בכתיבה והרצת הרפתקת מבוכים ודרקונים עם קבוצות ילדים ונוער אין בעיה להשאיר את המקורות הספרותיים ששילבת בהרפתקה גלויים. במידה ויזהו אותם לרוב ייהנו מהזיהוי הזה והדבר לא בהכרח יפגע באחדות הצורנית של העולם והעלילה שיצרת. כמו כן, לרוב השה"ם מכופף מעט את החוקים על מנת לתת לשחקנים חווית הצלחה הכוללת נצחנות בקרבות ותגמולים גבוהים יותר כגון חפצים קסומים ונשקים, על פעולות שונות שהשחקנים מבצעים גם אם הדבר לא בהכרח תואם את המצב שלהם ביחס לעלילה.

לעומת זאת, כתיבת הרפתקה ועולם מערכה למבוגרים דורשת אחדות צורנית ורעיונית גדולה יותר. יש לעבד את המקורות הספרותיים בצורה חזקה ומקורית יותר ולתת דגש רב יותר על עבודה עם חוקי המשחק מבוכים ודרקונים ליצירת גרעין ריאליסטי להרפתקה.

הדבר כולל את מקור הקסם בעולם, ההיסטוריה שלו , אחדות זמן ומרחב חזקה יותר וכן השילוב של סיפורי הדמות ותכנות האופי של השחקנים בצורה שגורמת לשחקנים באמת להרגיש חלק מעולם המערכה שלך. דבר נוסף שתורם לריאליזם במשחק הוא שימוש נרחב בחוקי המשחק,  הכפפתך כשליט מבוך בצורה אדוקה יותר לחוקים ויצירת התפצלויות נרטיביות שתואמות כל הצלחה או כישלון של ההרפתקנים המייצרות סוג של עולם מערכה פתוח להתנסות בו.  יש לבנות את הקרבות בצורה שמשלבת המון טקטיקה ואסטרטגיה ומאפשרת לשחקנים לחשוב על האופן הנכון של השימוש בלחשים ובקסמים שלהם. הקרבות צריכים להיות קצרים ומדויקים ומשפיעים באופן דרמטי על התפתחות העלילה וגורל השחקנים. הפסד בקרב הוא בהחלט אופציה גם אם אינו מוביל למוות מידי אלא רק ללקיחה בשבי ואיבוד חפצים וכלי נשק יקרים.

רוצים להצטרף \ להקים קבוצה? צרו קשר או השאירו למטה תגובה :).

חוג מבוכים ודרקונים קבוצת מבוכים ודרקונים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *