יצירת מפה היא דבר לא קל עבור שליט המבוך. יצירתה יכולה לפעמים לקחת זמן רב עד לתוצאה הרצויה בה היא מכילה וחושפת את עולם ההרפתקה. קבלת המפה של האזור או של העולם אמורה להיות אירוע מיוחד עבור השחקנים. אירוע זה חושף אותם בן רגע לעולם מחוץ למבוך, מעורר את דמיונם ורצונם לחקור ולצאת לאינסוף הרפקאות בעולם שבו הרגע גילו. המפה היא אביזר עצמתי עבור מספר הסיפורים ויש לה שימוש רב באמנות הסטוריטלינג. להלן כמה עצות טובות ליצירת מפות מעניינות.
שמות: השם אמור מצד אחד לבטא משהו מההיסטוריה של העולם מצד שני להיות אקטואלי בו ברגע שנתקלים בו במפה. על תחתית בקבוק הבירה השבור שמצאנו במבוך מתחת למצודה עתיקה היה כתוב "פונדק השועל האדום". הנזיר שפגשנו ביער סיפר שהבקתה שלו "בחורשת האלים" נשרפה וכדומה.
היסטוריה: אין כמו לשלב במפה הבדיונית עקבות היסטוריות מהעולם האמיתי: ליד "החומה העתיקה" מצוי מבצר אדריאנוס, סמוך להר געש כבוי מצויים שרידי פומפיי ובשפך הנהר עיר בשם איטיל (בירת ממלכת הכוזרים האבודה). המפה לא רק נותנת לשחקנים דרך להתמצא בעולם אלא גם מחזקת את תחושת המציאות של העולם המשוחק.
הנוכח\נעדר במפה: האי הנעלם, הגנים המרחפים, המכתש והמטאור כולם סימנים לדברים הנמצאים מחוץ למפה, מציינים עולם נוסף שיש לצאת ולחקור אותו.
אני משער שעוד אוסיף לרשימה קצרה זו עוד בהמשך, אולם עד כאן מהרהוריו של שליט המבוך לשעת לילה מאוחרת.